http://soldzerjsil.dp.gov.ua/
Головна сторінка | Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Дзержинівська сіл/рада >>
Статут сільської ради
Версія для друку Написати листа

Затверджено на сесії

Іверської сільської ради

№03-Х/VІІ від 12.09.2016 р.

 

СТАТУТ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

ІВЕРСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

СОЛОНЯНСЬКОГО РАЙОНУ,

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ПРЕАМБУЛА

 Цей Статут розроблений на виконання Конституції України, Європейської хартії місцевого самоврядування, Закону України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, інших законів України і визначає основи життє­діяльності територіальної громади села Іверське  та засади здійснення нею місцевого самоврядування з урахуванням історичних, національно-культурних, соціально-економічних та інших особливостей місцевого самоврядування в селі Іверське  для забезпечення його соціально-економічного, культурного розвитку, збереження та примноження досягнень і традицій.

 

РОЗДІЛ І.

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Правова основа Статуту

 

1. Статут територіальної громади села (далі-Статут) є основним
нормативно-правовим актом територіальної громади, прийнятим відповідно
до Конституції України, Закону України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, Європейської хартії місцевого самоврядування, ратифікованої Законом України від 15.07.97 №452/97-ВР, інших законів України.

  1.  Статут є основним нормативно-правовим актом територіальної громади села, діє на її території і має вищу юридичну силу стосовно інших актів органів і посадових осіб місцевого самоврядування.
  2. У випадку змін у законодавстві України статті Статуту приводяться відповідно до них.

4. Предметом відання Статуту є основні аспекти здійснення місцевого самоврядування в селах Іверське, Ганно-Мусіївка, Розстання, Мала Калинівка, Осипенко, Миропіль, Миколо-Мусіївка, Кашкарівка, Олександрівка.

 

Стаття 2. Історія виникнення села

 

Адміністративний центр  сільської ради знаходиться в селі Іверське.

 

Стаття 3. Офіційні символи

 

  1.  Сільська  рада та її виконавчі органи мають свої бланки, круглу печатку із зображенням Державного герба України і своїм на­йменуванням.
  2.  На будинку, де працює Іверська сільська рада та її виконавчі органи підіймається Державний Прапор України.

Стаття 4. Святкові дні та пам'ятні дати

 

  1.  Святкування Дня села, видатних подій, державних та ре­лігійних свят є основою злагоди, взаєморозуміння та підтримки членів територіальної громади села Іверське, збереження її історії та національ­них традицій.

 

  1.  З метою збереження національних історичних традицій щорічно від­значається День Перемоги - 9 травня та день визволення села від німецько-фашистських загарбників -28 жовтня.

 

Стаття 5. Звання і відзнаки

1. Жителям села, іншим громадянам України, які мають видатні заслуги перед територіальною громадою села та внесли вагомий вклад у її соціально-економічний , науковий, спортивний, культурний розвиток, за рішенням сільської ради може бути присвоєно звання «Почесний громадянин села». Підстави та порядок присвоєння права, пільги й обов’язки осіб, відзначених званням «Почесний громадянин села» визначаються Положенням, затвердженим рішенням сільської ради.

2. Члени територіальної громади села, підприємства, установи та організації, що досягли вагомих результатів у творчій, науковій, господарській та інших видах діяльності, можуть бути відзначені сільським головою Подяками сільського голови та Вітальним адресом. Положення про Подяку сільського голови та Вітальний адрес затверджується розпорядженням сільського голови.

 

Стаття 6. Територія села

 

1. Територію села складають усі земельні ділянки в межах населеного пункту. Управління цією територією здійснюється відповідно до Конституції України та законів України.

2. Територія села є основою життєдіяльності територіальної
громади і перебуває у віданні органів місцевого самоврядування при дотриманні прав власників землі та інших належних землекористувачів.

  1. Територія села є невід'ємною складовою частиною тери­торії України.
  2.  Віднесення земель села до будь-яких категорій здійсню­ється сільською  радою відповідно до Генерального плану забудови і плану земельно-господарського устрою села  згідно з чинним законодавством.
  3. Порядок і правила використання земель села встановлю­ються сільською радою відповідно до земельного, природо­охоронного та іншого чинного законодавства.

 

  Стаття 7. Адміністративно-територіальний устрій села  

 

До складу території села можуть входити утворення з особ­ливим статусом: історико-культурні, лісопаркові зони, території, що ви­користовуються для забезпечення сільського господарства та інші. Їхнійстатус і порядок утворення встановлюється сільською радою, якщо інше не передбачене чинним законодавством.

 

РОЗДІЛ II.

МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ В СЕЛІ

 

Стаття 8. Система місцевого самоврядування

 

1.Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою села  в межах прав, наданих їй Конституцією та законами України як безпосередньо, так і через сільську  раду та її виконавчі органи.

2. Систему місцевого самоврядування села  складають:

- територіальна громада села;

- сільська рада;

- сільський голова;

- виконавчий комітет сільської ради;

- органи самоорганізації населення.

3. Кількісний склад та порядок обрання зазначених рад визначається
відповідно до Закону України ,,Про вибори депутатів Верховної Ради
Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, міських голів”.

Стаття 9. Гарантії здійснення місцевого самоврядування в селі, діяльність його органів і посадових осіб

 

  1.  Органи і посадові особи місцевого самоврядування села діють відповідно до повноважень, наданих їм Конституцією України, за­конами України і цим Статутом.
  2.  Органи і посадові особи державної влади на території села  не мають права втручатися в законну діяльність органів і посадових осіб міс­цевого самоврядування, крім випадків, передбачених законодавством.
  3.  Взаємовідносини органів та посадових осіб місцевого самоврядуван­ня села з органами державної влади, діяльність яких поширюєть­ся на територію села, базується на засадах поєднання інтересів територіальної громади та держави, співробітництва й взаємодопомоги, забезпечення здійснення завдань її соціально-економічного та культурного розвитку і реалізації функцій державної влади.
  4.  Права органів місцевого самоврядування села захища­ються судом.
  5.  Обмеження права територіальної громади на місцеве самовряду­вання можливе лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану згідно із законами України.

Стаття 10. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування

1Систему актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування
села складають:

- статут територіальної громади;

- рішення сільської ради;

- розпорядження сільського голови;

- рішення виконавчого комітету сільської ради;

- акти інших виконавчих органів ради та їх посадових осіб.

2. Проекти актів органів місцевого самоврядування села, що зачіпають інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, подаються до відповідних органів юстиції для проведення правової експертизи на від­повідність їх чинному законодавству.

3. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування села прийняті згідно з чинним законодавством, обов'язкові для вико­нання всіма розташованими на території села  підприємствами, установами і організаціями незалежно від їх форм власності, а також по­садовими особами, громадянами й об'єднаннями громадян.

4. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування села скасовуються згідно з чинним законодавством.

5. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування села з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

6. Невиконання або неналежне виконання актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування села, виданих відповідно до чинного законодавства, тягне відповідальність передбачену законодавством.

 

Стаття 11.  Обов’язковість рішень, прийнятих територіальною громадою сіл на місцевому референдумі

 

1. Рішення, прийняті територіальною громадою в межах наданих їй Конституцією та законами України прав щодо вирішення питань місцевого значення на місцевому референдумі, є обов’язковими для виконання всіма органами і посадовими особами місцевого самоврядування, громадянами, об’єднаннями громадян, а також підприємствами, установами й організаціями, які розташовані на території села Преображенка.

2. Виконання рішень, прийнятих територіальною громадою села на місцевому референдумі, забезпечується сільським головою.

3. Невиконання або неналежне виконання рішень, прийнятих територіальною громадою сіл на місцевому референдумі, є підставою для притягнення до відповідальності в порядку та межах, визначених законами України.

 

Стаття 12. Тлумачення актів органів місцевого самоврядування

 

1. Офіційне тлумачення актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування здійснюють органи і посадові особи, що їх прийняли.

2. Офіційне тлумачення цього Статуту, рішень, прийнятих територіальною громадою на місцевому референдумі, здійснюються сільською радою за поданням сільського голови.

 

Стаття 13. Відповідальність органів і посадових осіб місцевого самоврядування

1. Органи та посадові особи місцевого самоврядування є підзвітними, підконтрольними і відповідальними перед територіальною громадою. Вони періодично, але не менш як два рази на рік, інформують населення про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку,бюджету села, з інших питань місцевого значення, звітують перед територіальною громадою про свою діяльність.

 

  1.  Територіальна громада в будь-який час може достроково припини­ти повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування, якщо вони порушують Конституцію або закони України, обмежують права й свободи громадян, не забезпечують здійснення наданих їм законом повноважень.

 

  1.  Порядок і випадки дострокового припинення повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначаються чинним законодавством.

 

  1.  Державний контроль за діяльністю органів і посадових осіб місцевого самоврядування здійснюється лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, і не повинен призводити до втручання органів державної влади чи їх посадових осіб у здійснення органами місцевого самоврядування наданих їм власних повноважень.

 

  1.  Органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відпо­відальність у разі порушення ними Конституції або законів України.

 

  1.  Органи та посадові особи місцевого самоврядування з питань здійснення ними делегованих повноважень органів виконавчої влади є підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

 

  1.  Шкода, заподіяна юридичним і фізичним особам у результаті не­правомірних рішень, дій або бездіяльності органів місцевого самовря­дування, відшкодовується за рахунок коштів бюджету села, а в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності посадових осіб місцевого самоврядування - за рахунок їх власних коштів у порядку, встановленому законом.

 

  1.  Спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що
    виникають у результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових
    осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.

РОЗДІЛ III.

ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА СЕЛА ТА ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА її ЧЛЕНІВ НА УЧАСТЬ У МІСЦЕВОМУ САМОВРЯДУВАННІ

Стаття 14. Територіальна громада села

1. Територіальну громаду села (далі - територіальну громаду) складають жителі, які проживають на території села. Територіальна громада є первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій та повноважень, які здійснюються нею як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

  1. Територіальна громада є суб'єктом права комунальної власності.
  2. Територіальна громада має права й обов’язки в межах наданих їй повноважень та виділених ресурсів вирішувати під свою повну відповідальність усі справи місцевого значення, якщо інше не передбачено чинним законодавством.
  3.  Пріоритети розвитку територіальної громади щорічно визначаються сільською радою під час затвердження бюджету села.

Стаття 15. Форми та гарантії реалізації права членів територіальної громади на участь у здійсненні місцевого самоврядування

1. Члени територіальної громади здійснюють своє право на участь у міс­цевому самоврядуванні як безпосередньо, так і через відповідні органи місцевого самоврядування.

2.Формами участі членів територіальної громади в місцевому само­врядуванні є:

- місцеві вибори;

- місцевий референдум;

- загальні збори громадян за місцем проживання;

- місцеві ініціативи;

- громадські слухання;

- звернення до органів і посадових осіб місцевого самоврядування села;

- участь у роботі органів місцевого самоврядування та робота на виборних посадах місцевого самоврядування села;

- інші форми участі громадян у місцевому самоврядуванні села.

3.Будь-які обмеження права членів територіальної громади на участь у місцевому самоврядуванні села залежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, терміну проживання в селі Преображенка, за мовними або іншими ознаками забороняється.

Стаття 16. Місцеві вибори

1. Місцеві вибори - це обрання депутатів сільської  ради, сільського  голови на основі гарантованого Конституцією України та Законом України ,,Про вибори депутатів Верховної Ради Авто­номної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

  1.  Участь у місцевих виборах є особистою справою кожного члена територіальної громади. Ніхто не може бути примушений до участі чи неучасті у місцевих виборах.
  2.  Право голосу на місцевих виборах мають громадяни України, яким на день проведення виборів виповнилося 18 років і які проживають на те­риторії села.
  3.  Депутатом сільської ради, сільським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу і на день виборів досяг 18 років.
  4.  Депутатом сільської ради, сільським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчи­нення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята у встановленому законом порядку.
  5.  Порядок призначення і проведення місцевих виборів встановлюється Законом України ,,Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Рес­публіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”.

 

Стаття 17. Місцевий референдум

 

1. Місцевий референдум є формою вирішення територіальною громадою питань місцевого значення шляхом прямого волевиявлення.

2. Місцевий референдум – це сільський референдум.

3. Предметом місцевого референдуму може бути будь-яке питання, віднесене Конституцією України, законами України до відання місцевого самоврядування.

4. На місцевий референдум не можуть бути винесені питання, віднесені законом до відання органів державної влади.

5. Рішення, прийняті місцевим референдумом, є обов’язковими для виконання на відповідній території.

6. Порядок призначення та проведення місцевого референдуму, а також перелік питань, що вирішуються виключно референдумом, визначаються законом про референдум.

7. За рішенням сільського референдуму можуть бути достроково припинені повноваження відповідно сільської ради, сільського голови відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

8. Порядок фінансування підготовки і проведення місцевих референдумів визначається сільською радою.

9. Усі рішення, що стосуються місцевого референдуму, а також проекти рішень, які виносяться на місцевий референдум, підлягають опублікуванню в місцевих засобах масової інформації.

 

 

Стаття 18. Загальні збори громадян за місцем проживання

 

  1.  Загальні збори громадян за місцем проживання - це збори членів територіальної громади, які проводяться в межах села або його окремих частин - вулиць, кварталів тощо.
  2. До компетенції загальних зборів громадян належить:

- розгляд будь-яких питань, віднесених до відання місцевого самоврядування, в межах Конституції України та законів України, внесення пропозицій відповідним органам і організаціям;

- обговорення проектів рішень сільської ради та їх органів з питань сільського життя;

- внесення пропозицій з питань порядку денного сесій сільської ради та її органів;

- заслуховування інформації сільського голови, посадо­вих осіб місцевого самоврядування села, керівників під­приємств, установ і організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади, порушення в разі необхідності перед відповідною радою питання про притягнення посадових осіб до відповідальності;

інформування населення про прийняті радами та їх виконавчими ор­ганами рішення, хід їх виконання, про закони України, укази Президента України, інші акти органів законодавчої та виконавчої влади з питань, що зачіпають інтереси територіальної громади;

утворення органів самоорганізації населення, затвердження їх поло­жень, внесення змін і доповнень до них, вирішення питань про дострокове припинення повноважень (розпуск) органів самоорганізації населення, а також про відставку окремих їх членів;

- розгляд питань про надання допомоги інвалідам, ветеранам війни
і праці, одиноким громадянам похилого віку, багатодітним сім'ям та іншим категоріям громадян, внесення відповідних пропозицій на розгляд сільської ради та її органів;

- внесення пропозицій щодо встановлення сільською радою місцевих податків і зборів;

- розгляд питань про найменування, перейменування вулиць, про­вулків, скверів, парків, внесення пропозицій з цих питань;

обговорення питань, пов'язаних із залученням населення до ліквідації наслідків аварій і стихійного лиха, сприяння органам місцевого самоврядування у проведенні робіт щодо ліквідації наслідків аварій;

- заслуховування інформації виконавчих органів сільської  ради про екологічно небезпечні аварії та ситуації і стан навколишнього природного середовища, а також про заходи, що вживаються з метою його поліпшення;

- розгляд питань про внесення на розгляд сільської ради пропозицій про проведення місцевого референдуму;

- розгляд питань про утворення ініціативних груп всеукраїнського і місцевих референдумів;

- обговорення інших питань, що зачіпають інтереси територіальної громади.

3. Загальні збори громадян мають право звертатися з пропозиціями до сільської ради, інших органів місцевого самоврядування, керівників підприємств, організацій і установ, які зобов’язані розглянути ці пропозиції та інформувати в місячний термін про результати розгляду осіб або органи, за рішенням яких було скликано збори.

4. У роботі загальних зборів громадян беруть участь члени територіальної громади, які мають право голосу на місцевих виборах та які проживають на відповідній території.

У роботі загальних зборів з правом дорадчого голосу можуть брати участь сільський голова, народні депутати України, депутати обласних, районних, сільських ради, посадові особи місцевого самоврядування, представники органів державної влади, об’єднань громадян, установ, організацій та підприємств, які заінтересовані у вирішенні питань, що розглядаються на зборах.

5.Загальні збори громадян за місцем проживання скликає сільський голова за власною ініціативою, за ініціативою депутата сіль­ської ради, за ініціативою не менше 10 громадян, що прожи­вають на відповідній території.

6. Рішення про скликання загальних зборів доводиться до відома громадян, які проживають на відповідній території, не пізніше як за сім днів до їхпроведення із зазначенням часу скликання, місця проведення та переліку питань, які передбачається винести на обговорення зборів.

7. У випадках, коли об’єктивно неможливо провести загальні збори громадян, за рішенням сільського голови можуть скликатися збори представників громадян за місцем проживання – вулиць, кварталів, тощо.

Представники громадян для участі в таких зборах обираються загальними зборами громадян, які проживають на території менших територіальних утворень. Норми представництва на зборах представників громадян встановлюються сільським головою.

Порядок скликання, проведення, а також компетенція зборів представників громадян за місцем проживання визначаються такими ж, як і для загальних зборів громадянза місцем проживання.

8. Загальні збори громадян є правомочними за умови присутності
на них не менше третини членів територіальної громади, які проживають
на відповідній території.

Збори представників громадян є правомочними за умови присутності на них не менше половини обраних або призначених представників.

9. На загальних зборах громадян головує особа, що визначена сіль­ським головою або органом, який скликав загальні збори
громадян. Для ведення протоколу загальних зборів обирається секретар загальних зборів.

10. Порядок денний загальних зборів громадян затверджується за поданням органу. Який їх скликав.

11. Під час проведення загальних зборів громадян складається прото­кол, який підписується головою і секретарем загальних зборів громадян. До протоколу додається список учасників зборів із зазначенням місця їх проживання.

12. Загальні збори громадян приймають рішення з розглянутих питань. Рішення загальних зборів громадян приймаються відкритим або таємним голосуванням більшості голосів від кількості присутніх на них громадян, які проживають на відповідній території.

13. Рішення загальних зборів громадян враховуються органами та посадовими особами місцевого самоврядування, керівниками підприємств, установ і організацій, яких ці рішення стосуються.

Органи та посадові особи місцевого самоврядування, до яких звернулися з пропозиціями загальні збори громадян, повинні розглянути такі пропозиції в 30-денний термін та повідомити в 10-денний термін про результати їх розгляду сільського голову та суб’єктів, за ініціативою яких було скликано збори.

14. Витрати, пов’язані з підготовкою та проведенням загальних зборів громадян, здійснюються за рахунок бюджету села або за рахунок добровільних внесків відповідних жителів села.

 

Стаття 19.  Місцеві ініціативи

 

1. Члени територіальної громади мають право ініціювати розгляд сільсь-кою радою будь-якого питання, віднесеного Конституцією і законами України до відання місцевого самоврядування.

2. З місцевою ініціативою до сільської ради можуть виступити ініціативні групи, сформовані з членів територіальної громади чисельність не менше 1/10 населення громади.

3. Місцева ініціатива вноситься не пізніше, ніж через 10 днів після прийняття рішення ініціативногою групою до сільської ради в письмовому вигляді та оформлюється відповідно до Регламенту відповідної ради.

4. Сільська рада розглядає питання, внесені в порядку місцевої ініціативи на чергових пленарних засіданнях ради з обов’зковою участю членів ініціативної групи.

5. Рішення, що прийняті сільською радою з питань, які внесені в порядку місцевої ініціативи, доводяться до відома територіальної громади не пізніше ніж через 25 днів після прийняття рішення.

 

Стаття 20. Громадські слухання

 

1. Громадськими слуханнями є зустрічі членів територіальної громади з сільським головою, депутатами сільської ради, посадовими особами виконавчих органів сільської ради, під час яких:

- заслуховується інформація про вирішення окремих питань, які зачіпа-ють інтереси всіх членів територіальної громади або її окремих частин;

- порушуються питання та вносяться пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування;

- обговорюються та вносяться пропозиції до проектів рішень сільської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень сільського голови.

2. У громадських слуханнях на добровільних засадах беруть участь усі члени територіальної громади.

3. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік.

4. Громадські слухання скликаються сільським головою за власною ініціативою або ініціативою сільської ради, органів самоорганізації населення, членів територіальної громади .

5. На громадські слухання запрошуються посадові особи органів місцевого самоврядування, депутати сільської ради, керівники органів самоорганізації населення, представники місцевих осередків політичних партій та громадських організацій, керівники підприємств, установ та організацій, діяльність яких пов’язана з питаннями, що обговорюються.

6. Сільський голова визначає місце та час проведення громадських слухань. Виконавчий комітет сільської ради забезпечує організацію громадських слухань та доведення до членів територіальної громади не пізніше, ніж за 10 днів інформацію про місце  та час їх проведення.

7. На громадських слуханнях головує сільський голова або призначена ним особа. Для ведення протоколу громадських слухань обирається секретар громадських слухань. На громадських слуханнях ведеться протокол. Протокол громадського слухання підписується особою, яка його проводить, яка веде протокол, і передається сільському голові.

8. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов’язковому розгляду відповідними органами місцевого самоврядування. Про результати їх розгляду сільський голова або визначена ним особа доводить до відома територіальної громади.

Стаття 21. Звернення до органів і посадових осіб місцевого самоврядування

 

  1. Члени територіальної громади мають право особисто звертатися до органів і посадових осіб місцевого самоврядування із зауваженнями, скаргами,
    пропозиціями з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування,
    а також із заявами або клопотаннями щодо реалізації своїх законних прав
    та інтересів і скаргами про їх порушення у межах повноважень, визначених
    законодавством для органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
  2.  Органи та посадові особи місцевого самоврядування зобов'язані приймати до розгляду заяви громадян і реагувати на них згідно із ЗакономУкраїни ,,Про звернення громадян”.
  3.  Звернення може бути індивідуальним, якщо подане окремим громадянином, або колективним, якщо подане групою громадян.
  4.  Індивідуальне звернення може бути усним, викладеним громадянином на особистому прийомі, або письмовим, яке надсилається поштою або передається  (реєструється) в установленому порядку до відповідного органу чи посадової особи місцевого самоврядування.

 

Стаття 22. Участь у роботі органів місцевого самоврядування та робота на виборних посадах місцевого самоврядування

 

1. Члени територіальної громади можуть бути присутніми на відкритих засіданнях сільської ради.

2. Відмова членам територіальної громади у присутності на сесії сільської ради, яка не пов’язана з організаційними чи технічними причинами, оформляється відповідним рішенням ради і повідомляється особі не пізніше, ніж за один день до відкриття сесії.

3. Члени територіального громади мають право брати участь у засіданнях органу самоорганізації населення.

4. Члени територіальної громади, які мають право голосу на місцевих виборах, можуть бути обраними депутатами сільської ради, сільським головою.

5. Члени територіальної громади, які мають право голосу на місцевих виборах, можуть бути обраними посадовими особами органу самоорганізації населення.

 

Стаття 23. Участь у здійсненні місцевого самоврядування місцевих осередків політичних партій, громадських організацій, професійних і творчих спілок

 

1. Члени територіальної громади можуть брати участь у здійсненні місцевого самоврядування через участь у діяльності зареєстрованих в установ-леному законом порядку місцевих осередків політичних партій, громадських організацій, професійних і творчих спілок.

2. Місцеві осередки політичних партій, громадських організацій відповідно до законодавства:

- беруть участь у місцевих виборах;

- через своїх депутатів сільської ради беруть участь у виробленні та здійсненні політики села;

- сприяють залученню членів територіальної громади до обговорення важливих питань соціально-економічного та культурного розвитку села тощо.

3. Місцеві осередки політичних партій відповідно до Закону України «Про політичні партії в Україні» можуть вносити до органів місцевого самоврядування пропозиції, які обов’язкові для розгляду відповідними органами в установленому порядку.

4. Не допускається створення і діяльність структурних осередків політичних партій у виконавчих органах місцевого самоврядування.

5. Органам та посадовим особам місцевого самоврядування заборонено відокремлювати у своєму ставленні певні політичні партії чи надавати їм привілеї, а також сприяти політичним партіям, якщо інше не передбачено законом, у провадженні їх діяльності.

6. Об’єднання профспілок села, підприємців разом з виконавчим комітетом сільської ради утворюють раду соціального партнерства села та що-річно укладають регіональну угоду для здійснення співробітництва у процесі формування та реалізації соціально-економічної політики, узгодженого вирішення питань, що виникають у соціально-трудовій сфері.

 

Стаття 24. Інші форми участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування

 

1. Перелік форм участі жителів села у здійсненні місцевого самоврядування, визначений цим Статутом, не є вичерпним.

2. Органи та посадові особи місцевого самоврядування сприяють ста-новленню нових форм участі жителів села у здійсненні місцевого самоврядува-ння, в тому числі участь на громадських засодах у роботі комісій, які утворюються при органах місцевого самоврядування, участь в роботі консультативно-дорадчих рад, положення про які визначаються рішенням відповідного органу місцевого самоврядування тощо.

 

Стаття 25. Масові заходи жителів сіл територіальної громади

 

1. Жителі сіл відповідно до Конституції України мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи, демонстрації й інші масові заходи.

2. Питання проведення масових заходів на території села визначається виконавчим комітетом сільської ради відповідно до чинного законодавства. 

 

Стаття 26. Соціально - політичні конфлікти і шляхи їх подолання

 

  1.  Органи місцевого самоврядування дотримуються у своїй діяльності принципів громадянського миру та злагоди між членами територіальної громади, захисту прав, поваги гідності й інтересів різноманітних соціаль­них, етнічних і релігійних груп громадян.
  2.  У разі виникнення конфлікту передбачається погоджувальна процедура, порядок проведення якої затверджується виконавчим комітетом сільської ради
  3. У передбачених законодавством випадках конфлікти вирішуються в судовому порядку.

 

Стаття 27. Право членів територіальної громади на інформацію. Оприлюднення рішень органів місцевого самоврядування

 

  1. Члени територіальної громади мають право на одержання достовір­ної, об'єктивної і повної інформації щодо роботи органів і посадових осіб місцевого самоврядування.
  2. Оприлюднення рішень органів місцевого самоврядування відбува­ється шляхом їх опублікування у місцевих засобах масової інформації не пізніше 25 діб з дня їх прийняття.
  3. Доведення до відома членів територіальної громади рішень органів місцевого самоврядування здійснюється також через мережу Інтернет та інші електронні засоби масової комунікації.

 

 

РОЗДІЛ IV.

 СІЛЬСЬКИЙ  ГОЛОВА ТА ІНШІ ПОСАДОВІ ОСОБИ

МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

 

Стаття 28. Статус сільського голови

 

  1.  Сільський голова є головною посадовою особою тери­торіальної громади села та здійснює свої повноваження на по­стійній основі.
  2.  Сільський голова головує на засіданнях сільської ради, очолює її виконавчий комітет та організує його роботу.
  3.  Сільський голова є підзвітним, підконтрольним і відпові­дальним перед територіальною громадою села, відповідальним перед сільською радою, а з питань здійснення виконавчим комітетом сільської ради повноважень органів виконавчої влади - підконтрольним органам виконавчої влади.

 

Стаття 29. Обрання і вступ на посаду сільського голови

 

1. Сільський голова обирається членами територіальної громади, які мають право голосу, шляхом загального, рівного, прямого, вільного і таємного голосування відповідно до Закону України «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських (селищних), міських голів».

2. Право висування кандидатів на посаду сільського голови реалізується виборцями у відповідних єдиних одномандатних виборчих округах через місцеві організації партій або шляхом самовисунення у порядку, передбаченому законом

3. Обраним сільським головою вважається кандидат, який одержав більшість голосів виборців, які взяли участь у голосуванні, відносно інших кандидатів, які балотувались в цьому виборчому окрузі. Якщо найбільшу і водночас однакову кількість голосів виборців у виборчому окрузі набрали два або більше кандидатів, проводиться повторне голосування  щодо цих кандидатур.

4. Офіційне оприлюднення територіальною виборчою комісією результатів виборів сільських голів є підставою для звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського голови, та прийняття рішення про припинення дії іншого представницького мандата особи, обраної сільським головою.

5. Вступ на посаду сільського голови обраного вперше розпочинається з моменту складання Присяги. Присяга вважається складеною, якщо після її зачитування сільський голова скріпляє Присягу своїм підписом. Підписаний текст Присяги зберігається за місцем служби.

6. Вперше обраний сільський голова складає Присягу такого змісту: «Я, ___, усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити громаді та народові України, неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, сприяти втіленню їх у життя, охороняти права, свободи і законні інтереси громадян, сумлінно виконувати свої посадові обов’язки».

Стаття 30. Повноваження сільського  голови

 

1. Повноваження сільського голови починаються з моменту оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на пленар­ному засіданні ради рішення про його обрання.

2. Повноваження сільського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської ради, обраної на щойно проведених місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на щойно проведених місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень.

3. Сільський  голова:

- забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень ор­ганів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції
та законів України, виконання актів Президента України та відповідних
органів виконавчої влади;

організовує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради
та її виконавчого комітету;

- підписує рішення ради та її виконавчого комітету;

- вносить на розгляд ради пропозицію щодо кандидатури на посаду
секретаря ради;

- вносить на розгляд ради пропозиції про кількісний і персональний
склад виконавчого комітету відповідної ради;

- вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів, встанов­лених відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України;

- здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету;

- скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради;

- забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання;

- скликає загальні збори громадян за місцем проживання;

- забезпечує виконання рішень місцевого референдуму сільської ради;

- є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за при­значенням, визначеним радою;

- представляє територіальну громаду, раду та виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах до законодавства;

- звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів

- - укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради;

- веде особистий прийом громадян;

забезпечує на відповідній території додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об'єднань;

- бере участь у здійсненні державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в межах та у спосіб, встановлені Законом Укра­їни ,,Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”;

здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повнова­жень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів;

 - видає розпорядження у межах своїх повноважень.

4. Сільський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

5. При здійсненні наданих повноважень сільський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною грома­дою, відповідальним — перед відповідною радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів виконавчої влади — також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.

6. Сільський голова щорічно звітує відповідно сіль­ській раді про здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності виконавчими органами відповідної ради.

7. Сільський голова не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед територіальною громадою на відкритій зустрічі з громадянами. На вимогу не менше половини депутатів відповідної ради сільський  голова зобов'язаний прозвітувати перед радою про роботу виконавчих органів ради у будь-який визначений ними термін.

 

Стаття 20. Секретар сільської  ради

  1. Секретар сільської ради працює в раді на постійній основі.
  2.  Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського голови.
  3. Секретар сільської ради не може суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах (крім викладацької, наукової та творчої роботи в позаурочний час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток, якщо інше не передбачено законом.
  4. Секретар сільської ради:

- у випадках, передбачених законодавством, здійснює повноваження
сільського голови;

- скликає сесії ради повідомляє депутатам і доводить до відома на­селення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради;

- організує підготовку сесій ради, питань, що вносяться на розгляд ради;

забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців і на­селення, організує контроль за їх виконанням, забезпечує офіційне оприлюднення рішень ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, а також документів, підготовлених у процесі здійснення радою регуляторної діяльності, та інформації про здійснення радою регуляторноїдіяльності;

за дорученням сільського голови координує діяльність постійних та інших комісій ради, дає їм доручення, сприяє організації ви­конання їх рекомендацій;

- сприяє депутатам ради у здійсненні їх повноважень;

- організує за дорученням ради відповідно до законодавства здійс­нення заходів, пов'язаних з підготовкою і проведенням референдумів та виборів до органів державної влади і місцевого самоврядування;

- забезпечує зберігання у відповідних органах місцевого самовря­дування офіційних документів, пов'язаних з місцевим самоврядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку;

вирішує за дорученням сільського голови або відповідної ради інші питання, пов'язані з діяльністю ради та її органів.

5. Секретар сільської ради може за рішенням ради одночасно здійсню­вати повноваження секретаря виконавчого комітету відповідної ради.

 

РОЗДІЛ V.  СІЛЬСЬКА  РАДА

Стаття 21. Сільська рада

  1. Сільська рада є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідну територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та законами України.
  2.  Порядок формування та організація діяльності сільської ради визначається Конституцією України та законами України, а також статутом територіальної громади села.
  3.  Сільська рада складається з депутатів, які обираються жителями відповідного села на основі загального, рівного і пря­мого виборчого права шляхом таємного голосування.
  4.  Рішення про загальний склад сільської ради приймається відповідною сільською радою поточного скликання.
  5.  Загальний склад сільської ради має становити тільки парну кількість депутатів.
  6.  Строк повноважень місцевої ради, обраної на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України.
  7.  Сільська рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань її постійних комісій.

 

Стаття 22. Депутат сільської  ради

  1. Статус депутата сільської ради визначається Конституцією України, Законом України ,,Про статус депутатів місцевих рад” та іншимизаконами України.
  2. Депутат сільської ради є представником інтересів тери­торіальної громади села та повноважним і рівноправним членом сільської ради, який обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, уста­новлений Конституцією України.
  3. Депутат сільської ради має всю повноту прав, що за­безпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов'язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення.
  4. Депутат, крім секретаря ради, повинен входити до складу однієї з постійних комісій ради. Депутат зобов'язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.
  5. Депутат сільської ради періодично, але не рідше одного разу на рік, зобов'язаний звітувати про свою роботу перед виборцями відповідного виборчого округу, об'єднаннями громадян. Рада визначає орієнтовні строки проведення звітів депутатів місцевої ради перед ви­борцями.
  6. У разі пропуску депутатом протягом року більше половини пленар­них засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання ним без по­
    важних причин рішень і доручень ради та її органів відповідна рада може
    звернутися до виборців з пропозицією про відкликання такого депутата
    у встановленому законом порядку.

 

Стаття 23. Компетенція сільської  ради

  1.  Компетенція сільської ради визначена Законом України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”та іншими законами.
  2.  Виключно на пленарних засіданнях сільської ради ви­рішуються такі питання:

1) затвердження регламенту ради;

2) утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій;

3) утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск;

4) обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради у порядку, передбаченому законом;

5) затвердження плану роботи ради та заслуховування звіту про його виконання з урахуванням вимог статті 32 Закону України ,,Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”;

6) заслуховування звіту сільського голови про діяльність виконавчих органів ради, у тому числі щорічного звіту про здійснення дер­жавної регуляторної політики виконавчими органами відповідної ради;

7) прийняття рішення про недовіру сільському голові;

8) заслуховування звітів постійних комісій;

9) розгляд запитів депутатів, прийняття рішень щодо запитів;

10) прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень депутата ради в порядку, встановленому законом;

11) скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень;

12) затвердження програм соціально-економічного та культурного
розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових
програм з інших питань місцевого самоврядування;

13) затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього, затвер­дження звіту про виконання відповідного бюджету;

14) встановлення місцевих податків і зборів та розмірів їх ставок у меж­ах, визначених законом;

15) утворення цільових фондів, затвердження положень про ці фонди;

16) прийняття рішень щодо отримання позик з інших місцевих бюдже­тів та джерел, а також щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету;

17) прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодав­ства пільг з місцевих податків і зборів;

18) встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету;

19) прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комуналь­ного майна;

20) затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації;

21) прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повнова­жень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення;

21) вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин;

22) затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад;

23) вирішення відповідно до закону питань про надання дозволу на спе­ціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також про скасування такого дозволу;

24) прийняття рішень про організацію територій і об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні; внесення пропозицій до відповідних державних органів щодо оголошення природних та інших об'єктів, що мають екологічну, іс­торичну, культурну або наукову цінність, пам'ятками природи, історії або культури, які охороняються законом;

25) надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на те­риторії села нових об'єктів, у тому числі місць чи об'єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію;

26) прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і порядку, визначених цим та іншими законами;

27) затвердження в установленому порядку програм та генеральних планів забудови відповідних населених пунктів тощо;

28) затвердження договорів, укладених сільським головою від імені ради, з питань, віднесених до її виключної компетенції;

29) встановлення відповідно до законодавства правил з питань благо­устрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і по­рядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за по­рушення яких передбачено адміністративну відповідальність;

30) прийняття у межах, визначених законом, рішень з питань боротьби зі стихійним лихом, епідеміями, епізоотіями, за порушення яких перед­бачено адміністративну відповідальність;

31) прийняття рішення про дострокове припинення повноважень орга­нів територіальної самоорганізації населення у випадках, передбачених цим Законом;

32) затвердження Статуту територіальної громади;

33) вирішення відповідно до закону питання про мову (мови), якою користуються у своїй роботі рада, її виконавчий орган та яка використо­вується в офіційних оголошеннях;

34) надання згоди на передачу об'єктів з державної у комунальну влас­ність та прийняття рішень про передачу об'єктів з комунальної у державнувласність, а також щодо придбання об'єктів державної власності;

 

Стаття 24. Регламент сільської ради

1. Регламент сільської ради, Положення про постійні комісії сільської ради затверджуються не пізніш як на другій сесії новообраної сільської ради.

2. Регламент сільської ради, зміни та доповнення до нього затверджуються рішенням сільської ради виключно на пленар­них засіданнях сільської ради.

 

Стаття 25. Комісії сільської ради

  1. З метою підготовки рішень, контролю за виконанням рішень сільської  ради та її виконавчого комітету з числа депутатів обирають­ся постійні комісії сільської ради та тимчасові контрольні комісії.
  2. Діяльність постійних комісій регламентується Законом України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, Регламентом сільської ради та Положенням про постійні комісії, що затверджується сільською радою.
  3. Порядок формування, функції та організація роботи тимчасових
    контрольних комісій сільської ради регламентується Законом України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”, Регламентом сільської ради та Положенням про тимчасові контрольні комісії, що за­тверджується сільською радою.

 

РОЗДІЛ VI.  ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

Стаття 26. Формування та склад виконавчого комітету сільської  ради

  1.  Виконавчий комітет сільської ради є виконавчим органом сільської ради, який утворю­ється сільською радою на строк її повноважень.
  2.  Сільська рада за пропозицією сільського го­лови визначає чисельність та затверджує персональний склад виконавчого комітету сільської ради.
  3. Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського голови та  інших осіб. До складу виконавчого комітету сільської ради входить також за посадою секретар відповідної ради. Під час добору кандидатур до складу виконавчого комітету сільської ради сільськийголова враховує пропозиції постійних комісій сільської ради. До складу виконавчого комітету сільської ради не можуть входити депутати відповідної ради, крім секретаря ради.
  4.  Очолює виконавчий комітет сільської ради відповідно сільський голова.
  5.  У виконавчому комітеті сільської ради функції секретаря виконав­чого комітету за рішенням ради може здійснювати секретар відповідної ради.
  6.  Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої вла­ди  також є підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.
  7. Після закінчення повноважень сільської ради її виконав­чий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

Стаття 27. Повноваження виконавчого комітету сільської ради

  1.  Виконавчий комітет сільської ради розглядає і вирішує питання, віднесені Законом України ,,Про місцеве самоврядування в Украї­ні” до відання виконавчих органів ради.
  2.  Виконавчий комітет ради:

- попередньо розглядає проекти місцевих програм соціально-економічного і культурного розвитку, цільових програм з інших питань,
місцевого бюджету, проекти рішень з інших питань, що вносяться на розгляд відповідної ради;

координує діяльність відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідної територіальної громади, заслуховує звіти про роботу їх керівників.

Стаття 28. Рішення виконавчого комітету

  1. Виконавчий комітет на своїх засіданнях приймає рішення. Засідання є правомочним за умови присутності більше половини загального складу виконавчого комітету.
  2. Засідання виконавчого комітету скликаються сільським головою за необхідністю, але не рідше одного разу на місяць.
  3. Рішення виконавчого комітету, прийняті в межах його компетенції, обов'язкові для виконання всіма розташованими та території села  підприємствами й установами незалежно від їх організаційно-правових форм, а також органами місцевого самоврядування і громадянами.

     РОЗДІЛ VII. СТРАТЕГІЯ ТА ОСНОВНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ СЕЛА     

Стаття 29. Сталий розвиток села

  1. Стратегія та основні напрямки розвитку села базуються на концепції сталого розвитку всіх сфер соціально-економічного та культурного життя села.
  2.  Сталий розвиток села передбачає забезпечення якості життя членів територіальної громади шляхом:

- залучення членів територіальної громади до процесу розробки та впровадження стратегії розвитку села;

- застосування нових підходів формування системи соціального за­хисту жителів села;

- розбудова на території села сучасної ринкової інфраструк­тури;

- залучення інвестицій та міжнародних грантів;

- забезпечення міжнародного співробітництва;

участь у міжнародних програмах соціально-економічного та культур­ного розвитку села.

3. Сталий розвиток села забезпечується шляхом розробки програми стратегічного розвитку села, а також щорічних планів соціально-економічного розвитку села.

4. Виконавчі органи сільської ради у своїй діяльності реа­лізовують основні напрямки програм та планів соціально-економічного розвитку села.

 

Стаття 30. Економічний розвиток села

Економічний розвиток села спрямований на укріплення та зростання інфраструктури села, розширення і підвищення якості товарів і послуг, активізацію участі жителів у фінансово-господарській ді­яльності в селі.

 

Стаття 31. Розвиток науки і освіти, охорони здоров'я, фізичної культури і спорту, культури і мистецтва

  1. Виконавчий комітет сільської ради в рамках своїх повно­важень забезпечує розвиток соціально-культурної сфери життєдіяльності села - освіти, охорони здоров'я, фізичної культури і спорту, культури і мистецтва тощо.
  2.  Пріоритети соціально-культурного розвитку села визна­чаються сільською радою щорічно на першій сесії сільської ради наступного року.
  3.  Сільський голова особисто контролює забезпечення ді­яльності освіти та охорони здоров'я, надає сприяння розвитку фізкультури і спорту, підтримує заклади та діячів культури і мистецтва.

Стаття 32. Соціальний захист населення

  1.  Соціальний захист населення вважається найважливішим пріорите­том діяльності органів місцевого самоврядування, здійснюється відповідно до законодавства України.
  2.  Соціальний захист будується на принципах гуманізму, адресності, соціальної справедливості.
  3. З метою зниження безробіття сільська рада приймає програму громадських робіт, контролює її виконання, стимулює зростання трудової зайнятості населення, підтримує підприємства, які утворюють нові робочі місця.

Стаття 33. Підтримка благодійництва, меценатства та спонсор­ства

1. Під благодійництвом, меценатством та спонсорством слід розу­міти:

- благодійництво - добровільна безкорислива пожертва фізичних та юридичних осіб у поданні набувачам матеріальної, фінансової, організа­ційної та іншої благодійної допомоги;

- меценатство - добровільна безкорислива діяльність фізичних осіб у матеріальній, фінансовій та іншій підтримці набувачів благодійної до­помоги;

- спонсорство - добровільна безприбуткова участь фізичних та юридичних осіб у матеріальній підтримці благодійної діяльності з метою популяризації винятково свого імені, торгової марки, назви.

2. Підтримка благодійності, меценатства та спонсорства припускає:

- доведення фактів цієї діяльності до жителів села через засоби масової інформації;

- заохочення шляхом зниженням ставок місцевих податків.

 

РОЗДІЛ VІІІ. БЮДЖЕТ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

Стаття 34. Загальні засади формування бюджету сільської ради

1. Сільська рада самостійно розробляє, затверджує і виконує відповідні місцеві бюджети.

2. Самостійність місцевих бюджетів гарантується власними та закріпленими за ними на стабільній основі законом загальнодержавними доходами, а також правом самостійно визначати напрями використання коштів місцевих бюджетів відповідно до закону.

3. Втручання державних органів у процес складання, затвердження і виконання місцевих бюджетів не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством.

4. Сільська рада приймає бюджет сільської ради на кожний календарний рік.

5. Бюджет села включає в себе бюджетний план, в якому наводиться загальна сума надходжень і видатків протягом року.

6. До закінчення року зміни до бюджету села можуть вно­ситися лише у формі рішення сільської ради про внесення змін до рішення сільської ради ,,Про бюджет сільської ради” відповідно до порядку внесення змін до рішень сільської ради.

Стаття 35. Доходи місцевих бюджетів

  1. Доходи місцевих бюджетів формуються за рахунок власних, визна­чених законом, джерел та закріплених у встановленому законом порядку загальнодержавних податків, зборів та інших обов'язкових платежів.
  2.  Порядок зарахування доходів до місцевих бюджетів визначається Бюджетним кодексом України та іншими законами.
  3.  У доходній частині місцевого бюджету окремо виділяються доходи, необхідні для виконання власних повноважень, і доходи, необхідні для забезпечення виконання делегованих законом повноважень органів ви­конавчої влади.
  4. Місцевий бюджет поділяється на поточний бюджет і бюджет розвитку.

 

Стаття 36. Видатки місцевих бюджетів

  1.  Видатки, які здійснюються сільською радою на потреби територіальних громад, їх розмір і цільове спрямування визначаються місцевими бюджетами цих громад.
  2.  Сільські, ради та їх виконавчі органи самостійно розпоря джаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.

 

Стаття 37. Звіт про виконання бюджету

  1.  У звіті про виконання бюджету наводяться дані щодо результатів виконання бюджету, включаючи інвентаризацію майна та заборгованість на початку і наприкінці бюджетного року. До звіту про виконання бюджету додається звітна доповідь роз'яснювального змісту.
  2.  Звіт про виконання бюджету складається протягом 6 місяців після закінчення бюджетного року. Сільська  рада має затвердити звіт про виконання бюджету не пізніше 31 грудня наступного за бюджетним року.
  3. Рішення сільської ради про затвердження звіту про виконання бюджету оприлюднюється.

                    

РОЗДІЛ ІX.  ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 77. Порядок прийняття і реєстрації Статуту

  1. Статут затверджується на пленарному засіданні сільської ради більшістю голосів депутатів від загального складу ради.
  2. Статут набуває чинності з дня його державної реєстрації в органах Міністерства юстиції.

Стаття 78. Порядок внесення змін та доповнень до Статуту

  1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться сільською радою більшістю голосів депутатів від загального складу ради.
  2.  Право внесення проектів змін та доповнень до Статуту мають сіль­ський  голова, виконавчий комітет сільської ради, депутати сільської ради, постійні комісії сільської ради, загальні збори громадян.
  3. Про внесення змін до Статуту сільський голо­ва у п'ятиденний термін повідомляє орган, що здійснив реєстрацію Статуту.

Стаття 79. Контроль за виконанням Статуту та його зберігання

  1.  Контроль за виконанням Статуту здійснюють сільська рада, сільський  голова та інші особи в порядку, перед­баченому цим Статутом і чинним законодавством України.
  2.  Статут у трьох ідентичних примірниках зберігається в сільській раді, районному архіві, органі, що здійснив його реєстрацію.

 

 

Секретар сільської ради;                                   Т.В.Степюк

 

 


Версія для друку Написати листа
Про цей сайт | Запитання | Адміністратор